Resor till riktigt bra priser

Avtalsvillkor - Viktig information

Resevillkor

Att observera det är resenärens ansvar att ta reda på de olika resevillkor som gäller vid beställningstillfälle; det är alltid transportföretagets resevillkor som gäller. Hirondelle ansvarar ej för de olika bestämmelser som kan drabba resenären i samband med resan.
Att observera att resevillkor skiljer sig från varandra beroende av vilken leverantör man åker med.

Betalning

Bokningen är inte bindande förrän Hirondelle har mottagit fullbetalning.
Bokningen avbokas automatisk vid utebliven eller försent inkommen betalning.
Betalningen skall göras i regel samma dygn som bokning.
När biljetten E-ticket är utställt, går ej att varken avboka eller ändras.
Dessa är respektive leverantörsbolags bestämmelser och inte Hirondelle’s.
När betalningen har kommit oss tillhanda, skickas biljetten färdhandling via e-post.
Att observera att eventuella försäkringar ingår ej i priset.
Önskas pappersbiljett via post, tillkommer 75 kr.

Vem får boka?

Den som boka måste vara myndig (fyllt 18 år).

Ansvar för resans utförande

Vi förmedla endast färdhandlingar för flyg/bilfärjor och ansvarar inte för eventuella tidtabellsändringar, inställda flyg/färjor, förlorat bagage, mat eller flygplats eller hamnavgifter som inte ingår i färdhandlings priset. Sådana händelser ansvarar respektive flygbolag/rederiet ensamt för, varför eventuella anspråk med anledning härav skall framställas direkt till respektive bolag. Avtalet ingås mellan resenären och flygbolaget/rederiet.

Resenärens ansvar

Det är resenärens ansvar att ta del av resevillkoren före köpet. Resenären förbinder sig:
• Att bevaka e-posten då vår korrespondens sker via SMS eller e-post.
• Att själv kontrollera bokningsinformation samt betalningsbekräftelse.
• Eventuella felaktigheter måste påtalas omedelbart helst före betalning. Betald bokning gäller.
• Att meddela Hirondelle om man ej mottagit eventuella färdhandlingar inom senast tre dagar efter betalning. Om detta inte meddelas inom given tidsperiod ansvarar inte Hirondelle för ev. merkostnader som uppkommer i samband med att nya resehandlingar måste ställas ut.
• Att alltid återbekräfta sin flygbokning vid uppehåll mer än 72 timmar. Gäller för flyg utanför Europa och återresa.
• Att alltid kontrollera flygtider med respektive flygbolag (det händer att flygbolagen ändrar sina flygtider med kort varsel).
• Att inneha giltigt pass samt de eventuella visum och vaccinationer som krävs erhållits före avresa. Detta gäller även transitvisum vid mellanlandning. Kostnader för detta står resenären själv för.
• Att ha fullgod reseförsäkring.
För dubbelbokningar ansvaras ej, flygbolagen avboka samtliga platser.

Övrigt

Hirondelle, flygbolaget eller rederiet betalar inte för transfer mellan olika flygplatser/hamnar. Ej heller för övernattning om resenären väljer ett sådant alternativ.

Tur och retur biljetter

Vill man enbart utnyttja en del av en tur- och retur biljett rekommenderas enkelbiljetter. Det går inte att endast utnyttja returresan på en tur- och
returbiljett. Om resenären inte reser på utresan avbokas hela resan automatisk av flygbolaget.

Specialbagage & ensamåkande barn

Vi kan tyvärr inte hantera önskemål gällande bokning av specialbagage såsom hundar, vapen osv.
Hirondelle kan inte hantera ensamåkande barn under 18 år. I dessa fall rekommenderar vi dig att göra
hela bokningen direkt med transportföretaget.

>> Lufthansa Air France Turkish Airlines SAS, etc.

Kontaktinformation

Öppettider: Måndagar–Fredagar 10:00 till 17:00

Företagsinformation
Organisationsnummer: 556934-2628

Wennerbergsgatan 10, 3tr.
S-112 58 Stockholm

Kontakta oss
Mobile: +46-73-970 34 12
E-post: info@hirondelle.se
Hemsida: www.hirondelle.se